Premiere på ShitstormLAB – Social Media Week 2015

Første del fra Jyskebank.tv – se del 2 længere nede, sammen med mit interview med “vinderne”

Fra 23. til 27 februar blev ShitstormLAB afholdt på Social Media Week Copenhagen – også kendt som kommunikationsbranchens svar på Roskilde Festival.

Det indledende oplæg havde knap 100 tilmeldte og blev afholdt hos Realdania, som lagde lokaler til dette og flere andre events. Efter det indledende indlæg, hvor de basale psykologiske begreber blev præsenteret, arbejdede en del af deltagerne videre i en lukket Facebook gruppe og fredag klokken 12 blev det bedste “shitstorm content” fundet af juryen. De to forfattere af indholdet blev interviewet i TV2’s Social Media Week studie på Teglholmen. Se klippet herover.

kohstadTarget: Kohstad – danmarks største (fiktive) brødprocucent

ShitstormLAB handler om at få en indføring i psykologien bag “shitstorms” og anden kommunikation på sociale medier. Derefter skal deltagerne selv gå over på den mørke side og selv forsøge at skabe indhold der potentielt set kunne starte en shitstorm (i en lukket Facebook-gruppe). Efter det indledende oplæg, fik deltagerene derfor deres “target” at vide. Opgaven lød på at skrive en Facebook-opdatering, som havde potentiale til at blive spredt og desuden skabe en form for negativ effekt hos vores “offer” – den fiktive brødproducent, Kohstad. Enhver lighed med eksisterende brødproducenter er komplet utilsigtet 🙂

Deltagernes bidrag var kreative og beskæftigede sig med forskellige aspekter som potentielt kunne skade en virksomhed som “Kohstad”. Og det var svært at udvælge en vinder. Der blev dog lagt vægt på at shitstormen ikke blot skulle blive stor, men rent faktisk også få en konsekvens for virksomheden. Se mere om begrundelsen for at vælge vinderne, i videoen herover.

Nummer 2 bedst ratede oplæg på hele Social Media Week

Med en Speakerscore på 91/100 blev premieren på ShitstormLAB det næstbedst ratede på hele Social Media Week 2015
Selvom der var tale om en premiere, blev oplægget modtaget godt af publikum på Social Media Week. Blandt samtlige ratede oplæg på Social Media Week kom ShitstormLAB nemlig ind på en 2.plads med en SpeakerScore på 91. Se den officielle liste hos Speakerscore.

Se det indledende oplæg om shitstormens psykologi her

Jyskebank.tv var til stede og optog hele den første session, som blev sendt i to dele (før og efter pausen). Du kan se dem her. Jeg beklager at slides ikke kan ses, men den anvendte storskærm og tv-kameraerne talte vist ikke ret godt sammen.

Se første del øverst på siden – se anden del her (Det er ikke muligt at tilmelde sig Facebookgruppen længere):

Mit interview med vinderne af konkurrencen:

Slides:

Tak til alle der deltog.

Hvis du vil booke ShitstormLAB som kursus eller blot som foredrag, så kontakt mig her.